Din perspectiva sa de operator de servicii de utilitate publică, Apa Nova a considerat necesar la începutul anului 2018 realizarea unui studiu de percepție. Concluziile cercetării de piață au arătat că, dincolo de o notorietate spontană ridicată (97%), impactul principal pe care compania îl are asupra comunității este faptul că aceasta contribuie la dezvoltarea orașului (78%) într-o manieră progresivă.
În linie cu obiectivele din următoarea perioadă, de recunoaștere a acesteia ca o companie modernă, inovatoare, cu un dinamism conectat la ritmul actual al economiei, s-a decis alinierea imaginii Apa Nova la noile tendințe și din punct de vedere vizual. Această decizie a venit astfel ca o etapă firească a procesului de transformare și digitalizare început acum doi ani.
„Așa cum demonstrează în activitatea sa zilnică, Apa Nova traversează un proces de modernizare și înnoire, cu eficiență și performanțe tot mai mari, atât din punct de vedere al calității serviciilor, dar și din punct de vedere al proceselor tot mai moderne și a culturii organizaționale orientate către client,” au declarat oficialii companiei, referindu-se la această etapă importantă din evoluția companiei, din punct de vedere imagine.
De-a lungul timpului, compania a implementat acțiuni importante pentru o mai bună gestionare a resurselor de apă, dar și pentru dezvoltarea propriu-zisă a Municipiului București. Din dorința de a face cunoscute aceste inițiative, dar și pentru a sublinia rolul său în viața de zi-cu-zi a orașului, se lansează o campanie de comunicare dedicată, cu operarea unui rebranding asupra identității vizuale.
Porter Novelli România, împreună cu agenția de creație DDB România, au dezvoltat facelift-ul din însuși obiectul de activitate al companiei, apa: „Inspirația pentru noua poziționare este chiar apa în sine: permanent în mișcare și adaptare. E continuă. Curge. Vrem să vorbim despre Apa Nova ca despre acest organism care se adaptează precum apa, tehnologiei, situației, trendurilor, nevoilor consumatorilor. Astfel, consumatorii vor conștientiza mai bine modernizările, procesele, munca necesară care stau în spatele unui pahar cu apă. Poziționăm astfel compania ca fiind o companie ce aplică, trăiește filosofia apei și nu doar una care-ți «furnizează» apă”, declară Ștefan Vasilache, Director de Creație DDB România.
Noua siglă are în componența sa, pe lângă denumirea companiei, un simbol ce proiectează o picătură de apă într-o secțiune de conductă.
Sloganul „Apa ta, responsabilitatea noastră” va ajuta la comunicarea faptului că Apa Nova este mereu responsabilă pentru apa pe care o furnizează, o responsabilitate pe care fiecare dintre angajații companiei o poartă zi-de-zi, în spatele căreia stă pasiunea pentru performanță și inovație.
Din 2000, Apa Nova (parte a Grupului Veolia) și-a asumat responsabilitatea gestionării resurselor de apă, tratarea și distribuția apei către consumatori, evacuarea apelor uzate și a apelor meteorice din Municipiului București. În cei 18 ani, sistemul de alimentare cu apă și de canalizare a fost reabilitat, modernizat și dezvoltat conform celor mai bune practici industriale în domeniu, realizări care se traduc prin investiții care depășesc 458 de milioane de euro până în prezent.