Apa Nova București (ANB), compania responsabilă cu gestionarea resurselor de apă și canalizare în
Municipiul București, a efectuat plata dividendelor aferente exercițiului
financiar 2019 către Primăria Municipiului București. Valoarea acestora se
ridică la 24.456.654 lei (aproximativ 5.042.609 euro la un curs mediu de 4,85 RON/Euro).
ANB este concesionarul acestor servicii publice conform
Contractului de Concesiune semnat în anul 2000 cu Primăria Municipiului
București (PMB).
“Plata
dividendelor către PMB reprezintă o obligație contractuală anuală a companiei
noastre. Achitarea acestora cu câteva luni mai devreme față de termenul la care se efectua plata în mod
tradițional este un semn de solidaritate în contextul actual căruia trebuie să îi facă față într-un efort solidar, atât mediul public cât si cel
privat, generat de criza pandemică COVID-19,” a
declarat Irina Munteanu, CFO Apa Nova București.
Contractul de concesiune încheiat între
ANB si PMB are la bază un parteneriat public-privat solid, asigurând un
mecanism transparent care obligă compania la respectarea a peste 23 Nivele de
Servicii care vin să măsoare și să
demonstreze performanța companiei an de an.
În anul 2019, planul de investiții a
fost axat pe proiecte de dezvoltare a business-ului - digitalizare, contorizare
inteligentă și proiecte de extindere a rețelelor de apă și canalizare in
București. Prin investițiile alocate pentru digitalizarea și eficientizare a
operațiunilor companiei, a fost perfecționat sistemul automatizat pentru suport
decizional, compus dintr-o serie de aplicații software, interconectate cu
scopul de a asigura funcționarea optimă a infrastructurii generale în timp real.
De altfel, Apa Nova este una din primele companii de utilități din România care
a reușit să se ridice la acest nivel și să implementeze astfel de proiecte, ca
urmare a procesului de business re-engineering prin care a trecut compania în ultimii ani.
Astfel s-au înregistrat rezultate remarcabile, cum ar fi: timpul de detecţie a
unei avarii a fost redus cu 96%, timpul de reparaţie a fost redus cu 86%, iar
timpul de răspuns
la sesizări a scăzut cu 88%.
Digitalizarea companiei a venit şi în
sprijinul clienţilor. Anul trecut, Apa Nova a lansat aplicația mobilă ANB și
platforma web digitală complet refăcută www.apanovabucuresti.ro, instrumente care
permit accesul consumatorilor la servicii de tip self-service. Prin intermediul
lor, consumatorii pot afla informații actualizate, personalizate, făcând astfel
posibile o întreagă gamă de operațiuni, fără a mai fi necesară deplasarea
acestora la Centrul de Relații Clienți și fără ca aceștia să mai apeleze la
Call Center. În timp, ponderea investițiilor în digitalizare este estimată sa
ajungă la un procent de 10% din total investiții.
Ca urmare a preocupării față de îmbunătățirea continuă a
sistemului de alimentare cu apă și canalizare a municipiului București, compania
are în analiză, în vederea implementării, două proiecte ce utilizează cele mai
moderne tehnologii în domeniu. Aceste proiecte multianuale de investiţii vizează
înlocuirea filierei de clorinare de la staţia de tratare a apei Roșu cu o
filieră de electroclorinare (o tehnologie ce permite minimizarea riscurilor) și
eficientizarea liniei de biogaz la staţia de epurare Glina, fapt ce va permite
creșterea autonomiei energetice a staţiei de epurare.
Din 2000, Apa Nova (parte a Grupului Veolia) și-a asumat
responsabilitatea gestionării resurselor de apă, tratarea și distribuția apei
către consumatori, evacuarea apelor uzate și a apelor meteorice din
Municipiului București. În cei 20 de ani, sistemul de alimentare cu apă și de
canalizare a fost reabilitat, modernizat și dezvoltat conform celor mai bune
practici industriale în domeniu, realizări care se traduc prin investiții de peste
500 de milioane de euro până în prezent.