Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal în contul online Apa Nova București
Versiunea iulie, 2024
Contul Online este un serviciu Apa Nova dedicat persoanelor fizice cu vârstă de peste 18 ani, asociațiilor de proprietari, agenților economici sau instituțiilor publice care dețin un contract de servicii de apă și canalizare cu Apa Nova. Utilizatorii de tipul agenți economici, instituţii publice, asociaţii de proprietari sau asociații de locatari vor utiliza contul online prin intermediul unei persoane fizice - un reprezentant care va fi împuternicit de către aceştia pentru a-i reprezenta în toate operațiunile derulate cu Apa Nova Bucureşti prin intermediul contului online.
Totodată, serviciul Cont Online Apa Nova poate fi utilizat și de persoanele fizice care nu dețin un contract de servicii de apă și canalizare cu Apa Nova pentru a afla informații cu caracter general ca de exemplu: informații legate de avarii la a rețeaua de apă și canalizare, informații legate de calitatea apei. Aceasta functionalitate este disponibilă exclusiv în aplicația mobilă, iar pentru detalii va rugăm să consultați documentul Termeni și condiții generale de utilizare a Serviciului „Spațiu Clienți Online".
*pentru Conturile Online Apa Nova create fara cod de client se vor prelucra urmatoarele date: nume, prenume, adresa de email, numar de telefon si strada din Bucuresti a blocului in care locuiti.
Temei de prelucrare |
Descrierea Scopului |
Încheierea și executarea unui contract |
Înregistrarea și utilizarea Contului Online Procesul de înregistrare: Pentru procesul de înregistrare a Contului Online vom prelucra un set minim de date personale, respectiv: nume, prenume, cod client, adresa de email, numar de telefon, numărul ultimei facturi emise, numar de contract. În scopul evitării fraudelor și accesului terților neautorizați, pentru autentificare este necesar să vă confirmați solicitarea de înregistrare printr-un link primit pe adresa de email declarată.
Procesul de utilizare a Contului Online: Fiind un Cont Online asociat contractului de servicii de apă și canalizare dintre Noi și Dumneavoastră, în Contul Online veți vizualiza următoarele date cu caracter personal importate automat, din sistemele noastre, după înregistrarea cu succes: istoric facturi, istoric de plată, datele de contact (nume, prenume titular), loc de consum și istoric de consum apă. Aceste date sunt importate automat din sistemele noastre sau sunt furnizate de dvs.
|
Încheierea și executarea unui contract |
Realizarea de plăți și preîntâmpinarea fraudelor de plată Procesul de plată al facturilor Apa Nova presupune prelucrarea unui set minim de date necesare pentru operațiunile de plată: suma de plată, numărul de card, titularul cardului bancar. Plată este realizată prin intermediul integratorului de plăți care are rolul de a asigura funcționalitatea tehnică a acestui proces în condițiile de securitate impuse de legislația în domeniu. Integratorul de plăți va prelucra și el aceste date în calitate de operator de date. Vă recomandăm să consultați Politica de Confidențialitate a integratorului de plată anterior realizării oricăror operațiuni de plată. |
Interesul legitim |
Asigurarea securității cibernetice a Contului Online și preîntâmpinarea fraudelor Considerăm că avem atât interesul legitim cât și o obligație față de dvs. și ceilalți clienți ai Apa Nova de a lua toate măsurile tehnice în scopul de: a) a asigura securitatea cibernetică a Contului Online precum și b) a preîntâmpina și gestiona fraude de orice natură asupra Contului Online și datelor conținute de acesta. În acest scop, vă vom transmite mesaje de actualizare a datelor dumneavoastră din cont sau de schimbare de parolelor de acces si vom analiza loggurile de acces atunci când există suspiciuni de fraudă sau reclamații în acest sens. |
Interesul legitim
|
Gestionarea sesizărilor sau altor solicitări primite din partea Dvs.
Considerăm că avem un interes legitim de a răspunde solicitărilor sau întrebărilor adresate de dumneavoastră prin diferitele canale de contact existente. Este posibil ca, în scopul furnizării unui răspuns corect și complet, să fie necesare date cu caracter personal legate de Contul Online, ca de exemplu: datele cu care v-ați înregistrat Contul Online, ultima utilizare a contului, tipul de dispozitiv, plățile realizate prin Contul Online etc.
|
Interesul legitim |
Îmbunătățirea serviciilor, sistemelor și proceselor interne
Considerăm că avem un interes legitim de a cunoaște modul în care utilizatorii Contului Online interacționează cu acest serviciu, cât și cu alte servicii furnizate de Apa Nova București, gradul de satisfacție față de serviciile noastre precum și sugestiile acestora de îmbunătățire. De aceea, realizăm anual sondaje de opinie și audituri ale proceselor noastre, fie prin intermediul angajaților noștri, fie cu ajutorul unor parteneri contractuali specializați în furnizarea unor astfel de servicii. În aceste activități, prelucrăm date minim necesare pentru atingerea scopurilor de mai sus (ex.clientul deține sau nu un cont online). |
Interesul legitim |
Apărarea drepturilor noastre în relațiile cu terți, inclusiv autoritățile statului
Considerăm că avem un interes legitim să ne apărăm interesele noastre în instanța sau să gestionăm investigațiile derulate de unele autorități și instituții ale statului. Aceste activități pot presupune colaborarea și transmiterea de date către avocații și colaboratorii care ne reprezintă, părțile din dosar, mediatori, experți, instanțele de judecată. |
Obligația legală |
Furnizarea de informații la solicitarea unor autorități și/sau instituții ale statului
Autoritățile și/sau instituțiile statului (Consiliul Concurenței, ANSPDCP, Oficiile pentru Protecția Consumatorilor, Autoritatea de Mediu, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Administraţia Naţionalã Apele Române, poliţie, parchet etc.), în condițiile stabilite de legislația în vigoare, sunt îndreptățite să ne solicite anumite informații și date pentru îndeplinirea funcțiilor pe care le îndeplinesc. În aceste situații, Noi suntem obligați să le punem la dispoziție toate informațiile solicitate. |
Interes legitim |
Modul în care doriți să comunicați cu Noi
În Contul Online, prin intermediul secțiunii Preferințe de comunicare, aveți posibilitatea să vizualizați opțiunile dumneavoastră de comunicare și să controlați modul în care doriți să comunicați cu Noi. |
Dezactivarea Contului Online poate fi realizată și de către dumneavoastră, prin intermediul serviciului de Relații cu Clienții - prin apel telefonic la numărul 021 207 77 77, prin e-mail la adresa [email protected], prin prezență fizică la sediul din BUCUREȘTI, str. TUNARI, nr. 60A, Clădirea Ștefan Cel Mare, parter, sectorul 2, cod poștal 020528.
Alte perioade de retentie găsiți mai jos:
Tip date |
Termen de retenție |
Date conținute în contul online (ex. Data de creare, adresa de email cu care s-a creat contul, ce tipuri de acțiuni s-au realizat Contul Online) |
Pe durata de existență a contului online și, după dezactivare, încă 60 de zile |
Numărul contului bancar și titularul cardului bancar utilizat pentru plăți |
Păstrate în sistemele PayU conform politicilor sale interne |
Date legate de activitatea online (dispozitiv utilizat, data și ora la care a fost accesat Contul Online) |
60 zile |
Datele colectate prin cookies |
Conform Notei de informare privind Cookies |
Logurile cu privire la dezactivarea contului online |
2 ani de la data dezactivării |
După expirarea termenului de retenție, datele sunt șterse, anonimizate sau transformate în date statistice.
Categorie de destinatar |
Rol conform GDPR |
Detalii |
Furnizori de servicii IT |
Persoane Împuternicite |
Contul Online este un serviciu administrat de Noi împreună cu - TRIBAL WORLDWIDE DIGITAL AGENCY SRL (sediul în Municipiul Bucureşti, Str.Praga, nr 3, sector 1, Bucuresti, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J40/3881/03.03.2008, Cod Unic de Înregistrare 23418623), - Inetum - 2B Inteligent SRL societati care au rolul de persoane împuternicite conform GDPR și care realizează activități de suport, mentenanță și dezvoltare pentru Contul Online. |
Integratorul de plăți online |
Operator de date |
Funcție de plată a facturilor este asigurată de integratorul de plăți PayU SA cu sediul în Clădirea Opera Center 2, Str. Dr. Nicolae Staicovici, nr. 2, etajele 1 si 6 Sector 5, București, România. Această companie are rolul de Operator de date atunci când vă prelucrează datele, motiv pentru care vă recomandăm să consultați Nota de informare a acestui furnizor pe https://romania.payu.com/principiile-de-confidentialitate/ |
Autorități, instituții ale statului, instanțe de judecată |
Operatori de date |
Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când primim solicitări întemeiate de furnizare de date. |
Avocati, colaboratori, mediatori, |
Operatori de date |
Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari când ne apărăm interesele noastre în relațiile cu terții (ex. Litigii, recuperarea creanțelor, investigații). |
Societăți de audit și consultanță în afaceri |
Operatori de date |
Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când derulăm audituri, controale și investigații de conformitate care au ca scop verificarea procesele noastre de business, serviciilor pe care le oferim precum și securitatea tehnică a Contului Online și a altor sisteme și aplicații conexe pe care le utilizăm noi sau partenerii noștri contractuali. |
Furnizori de servicii de cercetare de piață |
Persoane Împuternicite |
Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când realizăm sondaje de opinie cu privire la serviciile noastre. |
Explicațiile de mai jos au în vedere prevederile GDPR precum și temeiurile pe care ne bazăm atunci când prelucrăm date personale în Contul Online.
Dreptul dumneavoastră |
Temeiul de prelucrare a datelor dvs. |
Explicații și consecințe |
Acces |
Orice temei de prelucrare |
Vă vom furniza o copie a datelor cu caracter personal care fac obiectul prelucrării |
Rectificare |
Orice temei de prelucrare |
În baza solicitării transmise și a documentelor justificative, vă vom modifica sau completa datele inexacte pe care le deținem despre dumneavoastră. |
●Opoziție ●Ștergere (dreptul de a fi uitat)
|
●Interes Legitim ●Consimțământ
|
●În cazul în care temeiul de prelucrare este interesul nostru legitim, vom analiza solicitarea dumneavoastră iar în cazul în care motivele și interesele dumneavoastră prevalează față de interesele noastre, vom da curs cererii de opoziție și/ sau ștergere a datelor, după cum este cazul. ●Atunci când temeiul de prelucrare este consimțământul, vom da curs cererii de opoziție și/ sau ștergere a datelor, fără să fie necesar să vă justificați motivul. ●Totodată, vom da curs unei cereri de ștergere a datelor în toate cazurile în care: a) datele nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau nu mai avem un scop de prelucrare a datelor sau b) datele au fost prelucrate ilegal sau c) avem o obligație legală care impune ștergerea datelor. |
Obligație legală
|
Nu putem da curs unei astfel de solicitări, cererea de opoziție și/sau ștergere va fi refuzată. |
|
Executarea contractului |
Nu putem să vă oferim anumite funcționalități esențiale ale serviciul Cont Online fără prelucrarea unor anumite date (ex. Date de înregistrare, cod client, etc). Astfel că, o cerere de opoziție și/sau ștergere a datelor poate implica dezactivarea Contului Online. |
|
Retragerea consimțământului |
Consimțământ |
Vom înceta prelucrările de date bazate pe consimțământ.
|
Restricționare |
Conform GDPR, vom da curs unei cereri de restricționare atunci când: ●ați depus o cerere de rectificare și noi verificăm acuratețea datelor dumneavoastră; sau ●prelucrarea este ilegală, dar nu doriți ca datele sa fie șterse; sau ●datele dumneavoastră nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dvs aveți nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apăra un drept în instanță; sau ●v-ați exercitat dreptul de a vă opune, iar noi facem verificări asupra cererii. |
|
Portabilitate
|
●Consimțământ ●Executarea contractului |
În limita capabilităților noastre tehnice, aveți dreptul de a primi datele legate de Contul Online într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat cât și dreptul ca Noi sa transmitem aceste date către alt operator de date, la solicitarea dumneavoastră. |
●Alt temei de prelucrare (ex.Interes legitim sau obligație legală) |
Conform GDPR, cererea de portabilitate se aplica doar pentru prelucrările bazate pe Consimțământ și Executarea Contractului. Pentru orice alte temeiuri de prelucrare, vom refuza cererea de portabilitate a datelor dvs.către alt operator. |
|
Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată |
Nu există decizii bazate exclusiv pe prelucrări automate de date în Contul Online care să vă afecteze dpv juridic, financiar sau de altă natura. Astfel, o astfel de cerere nu are obiect. |
|
Dreptul de a depune o plângere la ANSPDCP |
Vă puteți adresa ANSPDCP dacă v-ați îndreptat către Noi și nu ați primit răspuns în cel mult o lună sau sunteți nemulțumit/ă de răspunsul primit. Datele de contact ale ANSPDCP: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, București, Romania; www.dataprotection.ro.
|
Canale
Termenul de răspuns. Intenția noastră este să vă răspundem cu prioritate cererilor dumneavoastră, cu respectarea termenului legal de răspuns de 30 de zile calendaristice. În cazul în care cererea dumneavoastră implică analize complexe sau obținerea de informații suplimentare sau dacă ați formulat mai multe solicitări în cuprinsul unei singure cereri, vă vom răspunde în maximum două luni, cu notificarea dumneavoastră prealabilă.
Recomandări privind transmiterea cererilor. Din motive de securitate tehnică a Contului Online dar și pentru evitarea unor reveniri privind solicitări suplimentare de date:
Taxe. Apa Nova nu percepe costuri sau onorarii pentru a vă răspunde la cererile de exercitare a drepturilor. Ne rezervăm însă dreptul de a percepe o taxă rezonabilă atunci când cererea dumneavoastră este repetitivă sau excesivă.
Drepturile tertelor parti. Drepturile dumneavoastră nu sunt drepturi absolute de aceea, exercitarea acestora nu trebuie să lezeze drepturile altor persoane (inclusiv ale noastre sau ale altor operatori).