• water_ok_icon
water_ok_icon
  • water_ok_icon

Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal în contul online Apa Nova București

Versiunea iulie, 2024

 

  1. Angajamentul nostru privind protecția datelor.
  2. Implementăm măsuri tehnice și organizatorice pentru a vă prelucra datele cu caracter personal respectând prevederile Regulamentul (UE) 2016/679 ("GDPR"). Scopul "Notei de informare" este acela de a vă oferi toate toate informațiile relevante cu privire la prelucrările de date cu caracter personal realizate cu ocazia utilizării serviciului Apa Nova denumit Spaţiul Clienţi Online sau "Cont Online" - fie prin site-ul nostru web (https://www.apanovabucuresti.ro/), fie prin aplicația mobilă disponibilă pentru telefonul mobil sau alt tip de device mobil.

  3. Cine este operatorul datelor tale?
  4. Apa Nova București S.A., o companie a grupului Veolia, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J40/9006/1999, cod unic de înregistrare 12276949, având următoarele date de contact: București, str. Tunari, nr. 60A, Clădirea Ștefan Cel Mare, etajele 6-9, sectorul 2, cod poștal 020528 ("Noi", "Operatorul" sau "Apa Nova"). Puteți contacta direct Responsabilul cu Protecția Datelor ("DPO") la: [email protected]

  5. Cui se adresează aceasta Notă de informare?
  6. Persoanelor fizice care dețin un Cont Online Apa Nova ("Dumneavoastră") și îl folosesc în nume propriu sau ca reprezentanți ai unor asociații de proprietari, persoane juridice, autorități sau alte tipuri de clienți Apa nova București.
  • Mai multe detalii

Contul Online este un serviciu Apa Nova dedicat persoanelor fizice cu vârstă de peste 18 ani, asociațiilor de proprietari, agenților economici sau instituțiilor publice care dețin un contract de servicii de apă și canalizare cu Apa Nova. Utilizatorii de tipul agenți economici, instituţii publice, asociaţii de proprietari sau asociații de locatari vor utiliza contul online prin intermediul unei persoane fizice - un reprezentant care va fi împuternicit de către aceştia pentru a-i reprezenta în toate operațiunile derulate cu Apa Nova Bucureşti prin intermediul contului online.

Totodată, serviciul Cont Online Apa Nova poate fi utilizat și de persoanele fizice care nu dețin un contract de servicii de apă și canalizare cu Apa Nova pentru a afla informații cu caracter general ca de exemplu: informații legate de avarii la a rețeaua de apă și canalizare, informații legate de calitatea apei. Aceasta functionalitate este disponibilă exclusiv în aplicația mobilă, iar pentru detalii va rugăm să consultați documentul Termeni și condiții generale de utilizare a Serviciului „Spațiu Clienți Online".



  1. Ce date prelucrăm?
  2. Prin Contul Online prelucrăm: a) date furnizate direct de la dumneavoastră atunci când vă înregistrați (cod client, adresă de email și număr de telefon, opțiuni de comunicare) sau când realizați plăți (contul bancar și titularul contului bancar); b) datele generate de sistemele noastre (istoric facturi și plăți, locul de consum); c) date colectate de cookies și d) date despre activitatea în Contul Online (date despre dispozitivul folosit, informații legate de activitatea în cont: când vă logați sau vă delogați, plăți, modificări date, ștergere cont); e) date de localizare (sectorul din București) - aceste date sunt prelucrate exclusiv la logarea utilizatorului prin intermediul în aplicația mobilă (iar nu și atunci când Utilizatorul se loghează prin intermediul site-ul nostru web - https://www.apanovabucuresti.ro/), în scopul afișării buletinelor de calitate a apei, în funcție de sectorul în care este Utilizatorul.

*pentru Conturile Online Apa Nova create fara cod de client se vor prelucra urmatoarele date: nume, prenume, adresa de email, numar de telefon si strada din Bucuresti a blocului in care locuiti.



  1. Care sunt temeiurile și scopurile prelucrării?
  2. 1 Încheierea și executarea unui contract pentru scopul de: a) înregistrare și utilizarea Contului Online; b) Efectuarea de plăți din Contul Online 5.2 Interesul legitim pentru: I) rezolvarea reclamațiilor legate de utilizarea Contului Online II) îmbunătățirea serviciilor și sondaje de opinie
  • Mai multe detalii

 

Temei de prelucrare

Descrierea Scopului

Încheierea și executarea unui contract

Înregistrarea și utilizarea Contului Online

Procesul de înregistrare: Pentru procesul de înregistrare a Contului Online vom prelucra un set minim de date personale, respectiv: nume, prenume, cod client, adresa de email, numar de telefon, numărul ultimei facturi emise, numar de contract.

În scopul evitării fraudelor și accesului terților neautorizați, pentru autentificare este necesar să vă confirmați solicitarea de înregistrare printr-un link primit pe adresa de email declarată.

 

Procesul de utilizare a Contului Online: Fiind un Cont Online asociat contractului de servicii de apă și canalizare dintre Noi și Dumneavoastră, în Contul Online veți vizualiza următoarele date cu caracter personal importate automat, din sistemele noastre, după înregistrarea cu succes: istoric facturi, istoric de plată, datele de contact (nume, prenume titular), loc de consum și istoric de consum apă.

Aceste date sunt importate automat din sistemele noastre sau sunt furnizate de dvs.

 

Încheierea și executarea unui contract

Realizarea de plăți și preîntâmpinarea fraudelor de plată

Procesul de plată al facturilor Apa Nova presupune prelucrarea unui set minim de date necesare pentru operațiunile de plată: suma de plată, numărul de card, titularul cardului bancar. Plată este realizată prin intermediul integratorului de plăți care are rolul de a asigura funcționalitatea tehnică a acestui proces în condițiile de securitate impuse de legislația în domeniu.

Integratorul de plăți va prelucra și el aceste date în calitate de operator de date. Vă recomandăm să consultați Politica de Confidențialitate a integratorului de plată anterior realizării oricăror operațiuni de plată.

Interesul legitim

Asigurarea securității cibernetice a Contului Online și preîntâmpinarea fraudelor

Considerăm că avem atât interesul legitim cât și o obligație față de dvs. și ceilalți clienți ai Apa Nova de a lua toate măsurile tehnice în scopul de: a) a asigura securitatea cibernetică a Contului Online precum și b) a preîntâmpina și gestiona fraude de orice natură asupra Contului Online și datelor conținute de acesta.

În acest scop, vă vom transmite mesaje de actualizare a datelor dumneavoastră din cont sau de schimbare de parolelor de acces si vom analiza loggurile de acces atunci când există suspiciuni de fraudă sau reclamații în acest sens.

Interesul legitim

 

Gestionarea sesizărilor sau altor solicitări primite din partea Dvs.

 

Considerăm că avem un interes legitim de a răspunde solicitărilor sau întrebărilor adresate de dumneavoastră prin diferitele canale de contact existente. Este posibil ca, în scopul furnizării unui răspuns corect și complet, să fie necesare date cu caracter personal legate de Contul Online, ca de exemplu: datele cu care v-ați înregistrat Contul Online, ultima utilizare a contului, tipul de dispozitiv, plățile realizate prin Contul Online etc.

 

Interesul legitim

Îmbunătățirea serviciilor, sistemelor și proceselor interne

 

Considerăm că avem un interes legitim de a cunoaște modul în care utilizatorii Contului Online interacționează cu acest serviciu, cât și cu alte servicii furnizate de Apa Nova București, gradul de satisfacție față de serviciile noastre precum și sugestiile acestora de îmbunătățire. De aceea, realizăm anual sondaje de opinie și audituri ale proceselor noastre, fie prin intermediul angajaților noștri, fie cu ajutorul unor parteneri contractuali specializați în furnizarea unor astfel de servicii.

În aceste activități, prelucrăm date minim necesare pentru atingerea scopurilor de mai sus (ex.clientul deține sau nu un cont online).

Interesul legitim

Apărarea drepturilor noastre în relațiile cu terți, inclusiv autoritățile statului

 

Considerăm că avem un interes legitim să ne apărăm interesele noastre în instanța sau să gestionăm investigațiile derulate de unele autorități și instituții ale statului. Aceste activități pot presupune colaborarea și transmiterea de date către avocații și colaboratorii care ne reprezintă, părțile din dosar, mediatori, experți, instanțele de judecată.

Obligația legală

Furnizarea de informații la solicitarea unor autorități și/sau instituții ale statului

 

Autoritățile și/sau instituțiile statului (Consiliul Concurenței, ANSPDCP, Oficiile pentru Protecția Consumatorilor, Autoritatea de Mediu, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Administraţia Naţionalã Apele Române, poliţie, parchet etc.), în condițiile stabilite de legislația în vigoare, sunt îndreptățite să ne solicite anumite informații și date pentru îndeplinirea funcțiilor pe care le îndeplinesc.

În aceste situații, Noi suntem obligați să le punem la dispoziție toate informațiile solicitate.

Interes legitim

Modul în care doriți să comunicați cu Noi

 

În Contul Online, prin intermediul secțiunii Preferințe de comunicare, aveți posibilitatea să vizualizați opțiunile dumneavoastră de comunicare și să controlați modul în care doriți să comunicați cu Noi. 

 

  1. Care este termenul de păstrare a Contului Online și a altor date?
  2. Păstrăm Contul Online atât timp cât timp folosiți în mod activ acest serviciu.

Dezactivarea Contului Online poate fi realizată și de către dumneavoastră, prin intermediul serviciului de Relații cu Clienții - prin apel telefonic la numărul 021 207 77 77,  prin e-mail la adresa [email protected], prin prezență fizică la sediul din BUCUREȘTI, str. TUNARI, nr. 60A,  Clădirea Ștefan Cel Mare, parter, sectorul 2, cod poștal 020528.

  • Mai multe detalii - Alte termene de păstrare

Alte perioade de retentie găsiți mai jos:

Tip date

Termen de retenție

Date conținute în contul online (ex. Data de creare, adresa de email cu care s-a creat contul, ce tipuri de acțiuni s-au realizat Contul Online)

Pe durata de existență a contului online și, după dezactivare, încă 60 de zile

Numărul contului bancar și titularul cardului bancar utilizat pentru plăți

Păstrate în sistemele PayU conform politicilor sale interne

Date legate de activitatea online (dispozitiv utilizat, data și ora la care a fost accesat Contul Online)

60 zile

Datele colectate prin cookies

Conform Notei de informare privind Cookies

Logurile cu privire la dezactivarea contului online

2 ani de la data dezactivării

După expirarea termenului de retenție, datele sunt șterse, anonimizate sau transformate în date statistice.

 



  1. Unde ținem datele din Contul Online?
  2. Sistemele noastre din România.

  3. Care sunt categoriile de destinatari ai datelor dumneavoastră
  4. Partajăm datele dumneavoastră din Contul Online cu partenerii noștri contractuali (persoane împuternicite sau operatori) care: a) au un rol în implementarea sau furnizarea activităților pe care le puteți realiza în Contul Online; sau b) ne ajută să ne îndeplinim scopurile de prelucrare. Totodată, furnizăm datele și la solicitările legale ale autorităților / instituțiilor de stat.
  • Mai multe detalii

Categorie de destinatar

Rol conform GDPR

Detalii

Furnizori de servicii IT

Persoane Împuternicite

Contul Online este un serviciu administrat de Noi împreună cu

-       TRIBAL WORLDWIDE DIGITAL AGENCY SRL (sediul în Municipiul Bucureşti, Str.Praga, nr 3, sector 1, Bucuresti, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J40/3881/03.03.2008, Cod Unic de Înregistrare 23418623),

-       Inetum

-       2B Inteligent SRL

societati care au rolul de persoane împuternicite conform GDPR și care realizează activități de suport, mentenanță și dezvoltare pentru Contul Online.

Integratorul de plăți online

Operator de date

Funcție de plată a facturilor este asigurată de integratorul de plăți PayU SA cu sediul în Clădirea Opera Center 2,

Str. Dr. Nicolae Staicovici, nr. 2, etajele 1 si 6

Sector 5, București, România. Această companie are rolul de Operator de date atunci când vă prelucrează datele, motiv pentru care vă recomandăm să consultați Nota de informare a acestui furnizor pe https://romania.payu.com/principiile-de-confidentialitate/

Autorități, instituții ale statului, instanțe de judecată

Operatori de date

Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când primim solicitări întemeiate de furnizare de date.

Avocati, colaboratori, mediatori,

Operatori de date

Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari când ne apărăm interesele noastre în relațiile cu terții (ex. Litigii, recuperarea creanțelor, investigații).

Societăți de audit și consultanță în afaceri

Operatori de date

Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când derulăm audituri, controale și investigații de conformitate care au ca scop verificarea procesele noastre de business, serviciilor pe care le oferim precum și securitatea tehnică a Contului Online și a altor sisteme și aplicații conexe pe care le utilizăm noi sau partenerii noștri contractuali.

Furnizori de servicii de cercetare de piață

Persoane Împuternicite

Partajăm datele dumneavoastră cu aceste categorii de destinatari atunci când realizăm sondaje de opinie cu privire la serviciile noastre.

 

  1. Ce drepturi aveți conform GDPR?
  2. Aveți următoarele drepturi: a) acces, b) rectificare, c) ștergere; d) de a vă retrage consimțământul, e) restricționare, f) portabilitate, g) opoziție, h) de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată; i) dreptul de a depune o plângere la ANSPDCP.
  • Mai multe detalii

Explicațiile de mai jos au în vedere prevederile GDPR precum și temeiurile pe care ne bazăm atunci când prelucrăm date personale în Contul Online.

 

Dreptul dumneavoastră

Temeiul de prelucrare a datelor dvs.

Explicații și consecințe

Acces

Orice temei de prelucrare

Vă vom furniza o copie a datelor cu caracter personal care fac obiectul prelucrării

Rectificare

Orice temei de prelucrare

În baza solicitării transmise și a documentelor justificative, vă vom modifica sau completa datele inexacte pe care le deținem despre dumneavoastră.

●Opoziție

●Ștergere (dreptul de a fi uitat)

 

●Interes Legitim

●Consimțământ

 

●În cazul în care temeiul de prelucrare este interesul nostru legitim, vom analiza solicitarea dumneavoastră iar în cazul în care motivele și interesele dumneavoastră prevalează față de  interesele noastre, vom da curs cererii de opoziție și/ sau ștergere a datelor, după cum este cazul.

●Atunci când temeiul de prelucrare este consimțământul, vom da curs cererii de opoziție și/ sau ștergere a datelor, fără să fie necesar să vă justificați motivul.

●Totodată, vom da curs unei cereri de ștergere a datelor în toate cazurile în care: a) datele nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau nu mai avem un scop de prelucrare a datelor sau b)  datele au fost prelucrate ilegal sau c) avem o obligație legală care impune ștergerea datelor.

Obligație legală

 

Nu putem da curs unei astfel de solicitări, cererea de opoziție și/sau ștergere va fi refuzată.

Executarea contractului

Nu putem să vă oferim anumite funcționalități esențiale ale serviciul Cont Online fără prelucrarea unor anumite date (ex. Date de înregistrare, cod client, etc).

Astfel că, o cerere de opoziție și/sau ștergere a datelor poate implica dezactivarea Contului Online.

Retragerea consimțământului

Consimțământ

Vom înceta prelucrările de date bazate pe consimțământ.

 

Restricționare

Conform GDPR, vom da curs unei cereri de restricționare atunci când:

●ați depus o cerere de rectificare și noi verificăm acuratețea datelor dumneavoastră; sau

●prelucrarea este ilegală, dar nu doriți ca datele sa fie șterse; sau

●datele dumneavoastră nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care au fost colectate, dar dvs aveți nevoie de ele pentru a constata, a exercita sau a apăra un drept în instanță; sau

●v-ați exercitat dreptul de a vă opune, iar noi facem verificări asupra cererii.  

Portabilitate

 

●Consimțământ

●Executarea contractului

În limita capabilităților noastre tehnice, aveți dreptul de a primi datele legate de Contul Online într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat cât și dreptul ca Noi sa transmitem aceste date către alt operator de date, la solicitarea dumneavoastră.

●Alt temei de prelucrare (ex.Interes legitim sau obligație legală)

Conform GDPR, cererea de portabilitate se aplica doar pentru prelucrările bazate pe Consimțământ și Executarea Contractului. Pentru orice alte temeiuri de prelucrare, vom refuza cererea de portabilitate a datelor dvs.către alt operator.

Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată

Nu există decizii bazate exclusiv pe prelucrări automate de date în Contul Online care să vă afecteze dpv juridic, financiar sau de altă natura. Astfel, o astfel de cerere nu are obiect.

Dreptul de a depune o plângere la ANSPDCP

Vă puteți adresa ANSPDCP dacă v-ați îndreptat către Noi și nu ați primit răspuns în cel mult o lună sau sunteți nemulțumit/ă de răspunsul primit.

Datele de contact ale ANSPDCP: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, București, Romania; www.dataprotection.ro.

 

 

  1. Cum va puteți exercita drepturile?
  2. Vă puteți exercita drepturile: a) prin transmiterea unei solicitări la Relații Clienți sau b) prin contactarea directă a DPO-ului la [email protected] sau c) direct din contul online. Care este termenul de răspuns? 30 de zile calendaristice
  • Mai multe detalii

Canale

  1. Pentru prelucrările bazate pe consimțământ și anumite prelucrări bazate pe interesul nostru legitim - accesați secțiunea Preferințe de Comunicare din Contul Online și veți putea schimba preferințele și metoda de comunicare dintr-un singur click. Implementarea tehnică a noilor dumneavoastră opțiuni poate dura până la 24 de ore lucrătoare.
  2. Solicitare scrisă la adresa de corespondență: Strada Tunari nr. 60A, Clădirea Ștefan cel Mare, etajele 6-9, Sector 2, București, România - Registratură Generală Apa Nova București S.A. sau pe adresa de e-mail [email protected].
  3. DPO - trimiteți un e-mail direct către Responsabilul cu Protecția Datelor la adresa de e-mail: [email protected].

Termenul de răspuns. Intenția noastră este să vă răspundem cu prioritate cererilor dumneavoastră, cu respectarea termenului legal de răspuns de 30 de zile calendaristice. În cazul în care cererea dumneavoastră implică analize complexe sau obținerea de informații suplimentare sau dacă ați formulat mai multe solicitări în cuprinsul unei singure cereri, vă vom răspunde în maximum două luni, cu notificarea dumneavoastră prealabilă.

Recomandări privind transmiterea cererilor. Din motive de securitate tehnică a Contului Online dar și pentru evitarea unor reveniri privind solicitări suplimentare de date:

  1. atunci când depuneți o cerere online, vă rugăm să transmiteți solicitarea de pe adresa e-mail aferentă Contului Online Apa Nova.
  2. atunci când depuneți o cerere în format fizic, ex. La Registratura Apa Nova, vă rugăm includeți suficiente date care să conducă la identificarea dumneavoastră corectă.
  3. Vă rugăm să vă ne oferiți informații cu privire la motivele care conduc la depunerea unei astfel de cererii, eventual și documente justificative atunci când este cazul. Această recomandare nu este aplicabilă atunci când prelucrările de date se bazează pe consimțământ sau depuneți o cerere de acces.
  4. Este posibil ca după primirea unei cereri din partea dumneavoastră să vă contactăm pentru clarificarea unor aspecte sau informații cuprinse în cerere. Acest lucru ne va ajuta să vă transmitem un răspuns într-un timp mai scurt dar și să înțelegem corect aspectele cuprinse în cerere.

Taxe. Apa Nova nu percepe costuri sau onorarii pentru a vă răspunde la cererile de exercitare a drepturilor. Ne rezervăm însă dreptul de a percepe o taxă rezonabilă atunci când cererea dumneavoastră este repetitivă sau excesivă.

Drepturile tertelor parti. Drepturile dumneavoastră nu sunt drepturi absolute de aceea, exercitarea acestora nu trebuie să lezeze drepturile altor persoane (inclusiv ale noastre sau ale altor operatori).



  1. Alte documente utile.
  2. Acest document se completează cu documentul Termeni și condiții generale de utilizare a Serviciului Spațiu Clienți Online", Nota de informare privind utilizarea Cookies și Nota de informare destinată utilizatorilor serviciilor de apă și canalizare.