Apa Nova respectă cu rigurozitate legile și tratatele internaționale care reglementează drepturile omului și sociale ale oamenilor, atât în cadrul companiei, cât și cu stakeholderii acesteia.
Fundamentul activității noastre este construit pe setul de valori și principii după care ne ghidăm.
Ghidul de etică este o referință pentru toți angajații companiei. Acesta prezintă valorile, regulile de conduită și acțiunile organizatiei cu privire la acest subiect.
Valorile menționate în ghidul de etică stau la baza performanțelor economice, sociale și de mediu ale companiei. Acestea se reflectă și în abilitățile și atitudinile pe care fiecare membru al echipei Apa Nova se angajează să le pună în aplicare zi-de-zi.
Apa Nova își asumă responsabilitatea de a promova o strategie de dezvoltare teritorială armonioasă și de a îmbunătăți condițiile de viață ale oamenilor din comunitățile în care își desfășoară activitatea. La nivel intern, una dintre prioritățile companiei este aceea de a-și susține angajații în vederea dezvoltării aptitudinilor lor profesionale și de a le proteja bunăstarea și siguranța la locul de muncă.
Principiul de solidaritate guvernează toate relațiile pe care le dezvoltăm cu părțile interesate. Acesta ia formă prin demersul de căutare constantă a soluțiilor care vor asigura accesul la servicii esențiale unui număr cât mai mare de oameni.
În cadrul companiei Apa Nova, cu toții trebuie să respectăm, în toate cazurile, legile aplicabile și regulile interne. De asemenea, ne angajăm să acționăm întotdeauna cu integritate și să avem o atitudine bazată pe respect, atât la nivel intern, cât și în relațiile cu partenerii externi.
Strategia noastră de dezvoltare, fundamentată pe principiile inovației și ale cercetării, susține obiectivul nostru de a crea soluții sustenabile, benefice atât pentru mediu, cât și pentru consumatori.
Lucrăm în mod constant la îmbunătățirea calității serviciilor oferite și la eficientizarea acestora. Oferim consumatorilor noștri soluții inovatoare și personalizate, adaptate nevoilor lor, și care răspund, totodată, așteptărilor tehnice, economice, de mediu și sociale.
Descarcă: ghidul de etică
Ghidul de etică include și „Codul de conduită anticorupție”.
Inițiativele interne de conștientizare sunt dezvoltate si coordonate de către structurile de control pentru a asigura respectarea principiilor de acțiune din aceste documente. Apa Nova desfășoară permanent programe de instruire a angajatilor in vederea respectarii legislației concurenței, prevenirea riscului infracțional și conștientizarea riscului de corupție.
Descarcă: Codul de conduită anticorupție
Descarcă: Clauze privind prevenirea corupției
Descarcă: Extras din politica de anticorupție și antifraudă
Descarcă: Certificat ISO 37001
În 2019, managementul companiei Apa Nova București, împreună cu Consiliul de Administrație au decis să implementeze un program de conformitate, al cărui scop principal a fost detectarea și prevenirea comportamentelor neadecvate, în conflict cu regulamentele interne sau legale.
Dovada succesului implementării acestui program este reflectată prin obținerea certificării Sistemului de Management Anticorupție, în conformitate cu ISO 37001. Acesta atestă faptul că Apa Nova București previne si gestionează riscurile de corupție, respectă legislația internațională în domeniu și mai presus de toate, promovează integritatea.